?>
قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      -      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      +      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
508 Resource Limit Is Reached

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
با مشتريان خود بازي كنيد دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته

دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 29
دیروز : 32
افراد آنلاین : 2
همه : 12561

 

بازي سازي(gamification) به معني كاربرد مكانيك بازي بعلاوه تكنيك هاي طراحي شده براي آن بازي، جهت ايجاد تعادل و انگيزه در افراد براي رسيدن به اهدافشان است. به قولي، هنر خارج كردن همه ي عناصر و هماهنگ كردن آنها با يك بازي و اضافه كردن آنها به دنياي واقعي است. gamification سيستمي است كه در آن فرآيند طراحي براي انسان بهينه سازي شده است، كه مي توان آن را يك طراحي انسان محور در مغايرت با طراحي تابع متمركز نام برد.

 

هدف از بازي كردن چيست؟

نخستين صنعتي كه در خصوص تمركز انسان، طراحي هاي كارشناسانه انجام داد، صنعت بازي بود . بازي از درون انسان ها را شاد و خشنود مي كند. در بازي ها اهدافي از جمله نجات دادن پرنسس ها و شكست غول ها وجود دارد كه همه آنها بهانه هاي ساده اي براي سرگرم نگه داشتن كاربران است.

تصور كنيد، بازي اعتيادآوري وجود دارد، هرچه زمان بيشتري براي آن صرف مي كنيد، براي شما پر بار تر و مفيد تر هم خواهد بود. مسلما تمام طول روز مشغول آن خواهيد بود و مقام تان رشد مي يابد، درآمد بيشتري نصيب تان مي شود و از آن لذت خواهيد برد و در خانواده روابط بهتري خواهيد داشت و در جامعه نيز مفيد خواهيد بود و حل مشكلات سخت برايتان كاري نخواهد داشت.

طراحان بازي ها ده ها سال براي شناخت و تسلط روي انگيزه افراد و مشغول نگه داشتن آنها وقت صرف كردند، حال ما هم در كسب و كار از بازي ها ياد مي گيريم و اين همان دليلي است كه آن را با عنوان مفهوم gamification عنوان مي كنيم. اما متأسفانه بيشتر بازي ها آن طور كه بايد و شايد منفعتي جز بازي و وقت تلف كردن ندارند و به دور از واقعيت هستند، اين بازي ها به جز سازندگان آنها براي اشخاص سودي در بر ندارند.

اين همان هدفي است كه مي توان براي بازي سازي تصور كرد و پتانسيلي است كه gamification، مي تواند عرضه كند.

article_image_one_598.jpg

gamification چه كاري انجام مي دهد؟

gamification شامل خود بازي نمي شود، بلكه عامل جذب كننده عناصر سرگرم كننده بازي به برنامه هاي دنياي واقعي است. تا حالا به گوي آبي رنگي كه در لينكداين در صفحه پروفايل شما قرار دارد، توجه كرده ايد؟ عملكردهايي را كه شما انجام مي دهيد تا آن گوي پر شود خود يك gamification محسوب مي شود.

امروزه بيشتر بيمارستان ها و شركت ها و مدارس براي ايجاد تعامل بيشتر با مخاطبان خود، به طور مشتاقانه از مفاهيم بازي (رقابت، موفقيت، يادگيري، پاداش، وضعيت) استفاده مي كنند. اين امكان وجود دارد كه به اين پي ببريد مخاطبان شما تمايل داشته باشند تا در يك محيط مجازي به فضا رفته و مشغول امتيازات جمع كردن، شوند يا شما به سادگي به دنبال راهي باشيد تا از طريق آن، آنها را جهت بهره مندشدن از امتيازات براي صرف آن جهت دريافت خدمات ارسال رايگان درگير سازيد.

اگر شما بتوانيد چيزي را به عنوان يك بازي به شكل طبقه بندي شده در آوريد، اين مسئله يك "gamification" خواهد بود.

gamification برند شما را قادر خواهد ساخت تا با تركيب روابط احساسي طبيعي، كه مشتريان شما با بازي دارند، شما را به اهداف بازاريابي خود برساند. شما مي توانيد از تاكتيك هاي gamification براي آموزش افزايش وفاداري و تعامل مشتريان خود استفاده كنيد.

 

gamification چه اهداف بازاريابي را مي تواند برآورده كند؟

gamification اساساً در جذب مخاطب و درگير ساختن وي مؤثر خواهد بود. ابتدا بياييد اين جمله را شفاف تر كنيم. منظور از مشغول كردن مخاطبان اين است؛ سطح شناخت مشتري از سرمايه گذاري عاطفي و رفتاري در تعاملات تجاري خاص.

چنين سطح وسيع تعامل مشتري از هيجان و احساس مستقيم داشتن به برند يا پيام آن از لحاظ هوش بازاريابي، بازخوردي قوي و ارزشمند محسوب مي شود كه به موارد زير منجر مي شود:

  • رضايت
  • وفاداري و حفظ آن
  • تبليغ دهان به دهان
  • اثربخشي ارتباطات (آگاهي)
  • مجزا كردن اطلاعات
  • رفتار شناسي از شكايات
  • اطلاعات بازاريابي

با توجه به اولويت تعاملات، سازمان ها مي توانند در بالاترين سطح مشتريان خود را به اشتراك گذاشتن روند پيشرفت خود يا دعوت كردن ديگر دوستان شان و دريافت جوايز و مدال ها و... تشويق كنند. اين انگيزه ها به بازگشت مجدد مشتري به سايت كمك بسزايي مي كند و همچنين باعث وابستگي مثبت به برند، گسترش ميزان رضايت از محصول و خدمات ارائه شده و همچنين طولاني شدن اين روند از طريق تعامل با آنها مي گردد.

 

مشتريان خود را آموزش دهيد

هيچ دليلي وجود ندارد كه يادگيري نمي تواند سرگرم كننده باشد. به عنوان مثال، مي توان دستورالعمل ها را طوري طراحي كرد كه توضيح دهد چگونه مي توان محصول شما را به عنوان يك بازي طوري تشريح كند كه از طريق آن كاربران، عملياتي را كه دلخواه آنهاست، انجام دهند. به عنوان مثال انجمن گردشگري سنگاپور قصد داشت براي تشويق اعضاي خود جلسات، همايش ها، كنوانسيون ها، نمايشگاه ها و...بيشتري را به عنوان ميزبان در سنگاپور برگزار كند.

به همين منظور شركتي براي اين انجمن Gamification با نام «تور» طراحي و عرضه كرد كه در آن تمامي جاذبه هاي ديدني و طبيعي و مناظر زيباي آن را تحت قالب عكس و فيلم به همراه توضيحات آموزشي ارائه كرد كه تنها در دو ماه توانست بيش از 5000 جلسه را براي اين انجمن در سنگاپور رقم بزند.

با بازديد كنندگان خود تعامل داشته باشيد

در راستاي رسيدن به هدف خود كه مشغول كردن مخاطبان تان مهم ترين آن است، بازي را به برند خود بياوريد. شما مي توانيد با اضافه كردن سرگرمي در قسمت دريافت امتياز بابت خريدشان آنها را بيشتر ترغيب كنيد تا هم خريد بيشتر انجام دهند و هم آن را با دوستان خود در ميان گذاشته و به اشتراك بگذارند.

 

از gamification در جهت افزايش وفاداري استفاده كنيد

My Starbucks Reward، برنامه وفاداري تحت موبايل استارباكس است كه در جهت تشويق مشتريان فعلي و جديد خود تعبيه شده تا از طريق اين برنامه، مشتريان خريد هاي خود را انجام دهند. اين برنامه وفاداري در خود از نشانگر ميله پيشرفت، سطح پيشرفت و پاداش استفاده كرده است. مشتريان نيز امتيازات ويژه و همچنين نشان هاي چهار ضلعي سفارشي به ازاي استفاده از اين برنامه، همچنين چك كردن آن در ديگر فروشگاه هاي استارباكس دريافت خواهند كرد. در سال 2011 طي گزارشي استارباكس اعلام كرد به ازاي هر چهار نفر در حال سفارش نوشيدني، يكي از آنها در حال استفاده از برنامه آن بودند.

تقريباً هر شركتي مي تواند با تكنيك خاص و استفاده از gamification ، استراتژي هاي ارتقا دهنده در خصوص تركيب و تعامل بهتر و آموزش مشتريانش ارائه دهد. نگاهي به كمپين هاي ضعيف برگزار شده گذشته يا اهداف بازاريابي كه شما به دنبال آنها هستيد تا به انجام برسانيد بيندازيد و از خود بپرسيد آيا gamification مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند يا خير؟

اگر شما متوجه آمار ضعيف فعاليت، نرخ تغيير پايين، نرخ پايين برگشت مشترك يا معارفه پايين شويد، نياز به آن خواهيد داشت تا يك راه حل بهتر در جهت در ارتباط بودن و تعامل با مشتريان خود پيدا كنيد. يك نگاه عميق به مخاطباني كه مي خواهيد به برند خود بكشانيد و كسب و كار خود را به آنها معرفي كنيد بيندازيد و آنها را مورد مطالعه قرار دهيد و سپس تعيين كنيد كه چه تاكتيك gamification مي تواند براي برند شما منطقي و مناسب باشد و پس از آن شروع كنيد و دل به كار دهيد.

پا نوشت:

طراحي سايت صرافي   ،  طراحي سايت تبريز  ،   طراحي سايت املاك   ، طراحي سايت پوشاك ،  طراحي سايت خودرو

طراحي سايت تركيه ،  طراحي سايت اروميه  ،   طراحي سايت گرگان   ، طراحي سايت همدان ، طراحي سايت اراك ،

 طراحي سايت صرافي


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۰:۵۷ ] [ كامبيز ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

دوربين مدار بسته / نصب دوربين مداربسته / دوربين هايك ويژن / دوربين مداربسته تي وي تي / مقالات دوربين مداربسته
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب