?>
قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      ترندها      خبر 100      روز 100      اخبار 100      ورزش روز      ترند      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      برترین ۱۰۰      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      -      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      +      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
گوگل آناليتيك چيست؟ دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته

دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 17
دیروز : 32
افراد آنلاین : 1
همه : 12549

گوگل آناليتيكس يا گوگل آناليتيك (Google Analytics) يك سرويس رايگان تجزيه و تحليل ترافيك وب سايت و يكي از سرويس هاي گوگل است. اين سرويس ابزار مهمي براي كشف، تفسير و ارتباط بين الگوهاي معنادار در ترافيك وب سايت ها مي باشد و در بهينه سازي سايت به شما كمك مي نمايد.

شما مي توانيد به وسيله ي گوگل آناليتيكس دريابيد:

  • ميزان بازديد از وب سايت شما به صورت روزانه چگونه بوده است.
  • چند درصد از بازديدكنندگان جديد و چند درصد قديمي بوده اند.
  • بيشترين و كمترين بازديدها مربوط به كدام صفحه ها بوده است.
  • ميانگين زماني كاربران، هنگامي كه از وب سايت شما استفاده مي كنند چقدر است.
  • ترافيك اصلي شما از چه طريقي است (ترافيك مستقيم، جستجو و ارجاعي).
  • نرخ تبديل در وب سايت شما چند درصد است.
  • اطلاعات رفتاري كاربران، مطالب مورد توجه و علايق اصلي آن ها به چه صورت است.
  • روش جذب كاربر چگونه بوده است و كاربر از چه طريقي به وب سايت شما وارد شده است.

حال بهتر است كمي با واژگان مربوط به گوگل آناليتيكس آشنا شويد:

Audience : وقتي شما وارد گوگل آناليتيكس مي شويد به صورت پيش فرض اولين گزارشي را كه مشاهده مي كنيد، گزارش خلاصه ي مخاطبان خواهد بود. اين گزارش در گوگل آناليتيكس به شما مي گويد چه تعداد كاربران جديد و يا تكراري از وب سايت شما بازديد داشته اند و براي اين بازديد چه ميزان زمان سپري كرده اند.

Session : مدت زماني است كه يك كاربر در وب سايت شما فعال است. يك دوره در گوگل آناليتيكس، معمولاً شامل سري فعاليت هايي مي شود كه يك كاربر در يك محدوده ي زماني 30 دقيقه اي انجام مي دهد. اگر كاربر از وب سايت خارج شود و در كمتر از 30 دقيقه به آن برگردد نيز جزء همان دوره ي قبلي محسوب مي شود.

User: مجموع افراد يا دستگاه هايي (IP) كه از وب سايت شما بازديد كرده اند.

Page/Session: ميانگين بازديدهاي انجام شده از يك صفحه در طول يك دوره مي باشد. اين گزارش در گوگل آناليتيكس به طور كلي نشان مي دهد كدام صفحات بيشتر و بهتر مورد علاقه كاربران قرار گرفته است.

Pageview: به تعداد تمام بازديدهاي انجام شده از وب سايت شما گفته مي شود. بازديدهاي تكراري كاربران نيز در اين شمارش حساب مي شوند.

Unique Pageview: در گوگل آناليتيكس به يك بازديد منحصر به فرد، unique pageviewمي گويند. يك بازديد منحصر به فرد، زماني اتفاق مي افتد كه يك كاربر صفحات متعددي را در يك دوره مشاهده مي كند. گوگل آناليتيكس ترجيح مي دهد بازديد از صفحات متعدد را يك بازديد تلقي كند.

Avg. Session Duration: در گوگل آناليتيكس به معناي ميانگين زماني يك دوره مي باشد.

Bounce Rate: به درصد دوره هاي يك صفحه Bounce Rate مي گويند. اينها دوره هايي هستند كه يك كاربر صفحه ي وب سايت شما را مشاهده مي كند و از همان صفحه از وب سايت شما خارج مي شود.

New Sessions %: ميانگين درصد بازديدهايي است كه براي اولين بار توسط كاربران جديد اتفاق مي افتد. اين گزينه در گوگل آناليتيكس معيار خوبي براي بررسي تغييرات فاحشي كه بر روي وب سايت خود مي دهيد، مي باشد.

Real-Time: در اين بخش از گوگل آناليتيكس شما مي توانيد مشاهده كنيد چه تعداد كاربر هم اكنون در وب سايت شما حضور دارند. همچنين در 60 ثانيه گذشته و 30 دقيقه قبل چه تعداد مراجعه كننده داشته ايد.

همچنين در گوگل آناليتيكس با استفاده از گزينه هاي Locations مي توانيد بفهميد كاربران از كدام كشورها به وب سايت شما وارد شده اند. گزينه هاي Traffic Sources و Behavior نيز نوع ورود و رفتار بازديدكنندگان تان را نشان مي دهد.

براي آنكه بدانيد آيا كاربران با وب سايت شما وارد تعامل شده اند يا خير، مثلا در كارگاه يا خبرنامه ي شما ثبت نام كرده اند، از گزينه ي Conversions استفاده كنيد.

Acquisition: گوگل آناليتيكس به شما اين امكان را مي دهد كه با استفاده از اين قسمت دريابيد كه كاربران از كدام مسير به وب سايت شما وارد شده اند.

Organic: اين گزينه در گوگل آناليتيكس اشاره دارد به ترافيك ايجاد شده توسط بازديدكنندگاني كه به وسيله موتورهاي جستجو وارد وب سايت شما شده اند.

براي مثال از گوگل وارد شده اند.

Direct: دايركت در گوگل آناليتيكس اشاره دارد به نحوه ي ورود كاربران به وب سايت شما، كه با وارد كردن مستقيم آدرس وب سايت در مرورگرها بوده است يا با كليك كردن بر روي بوك مارك يا كليك بر روي آدرس وب سايت كه در ايميل يا متن ديگري نوشته شده است.

Referral: اين گزينه در گوگل آناليتيكس نشان مي دهد كه ترافيك ايجاد شده توسط كاربران بوسيله ي لينك ها در وب سايت هاي ديگر كه به وب سايت شما لينك داده اند، ايجاد شده است.

Social: تعداد دوره هايي را نشان مي دهد كه كاربران از طريق شبكه هاي اجتماعي به وب سايت شما وارد شده اند.

Email: نشان مي دهد كدام بازديدها از طريق لينك موجود در ايميل هاي ارسالي مي باشد.

Paid Search: اين گزينه در گوگل آناليتيكس مشخص مي كند چه كاربراني از طريق تبليغات، وارد وب سايت شما شده اند.

ترسيم مسير حركت كاربران در گوگل آناليتيكس

Behavior: در اين بخش از گوگل آناليتيكس نيز شما مي توانيد رفتار كاربران را در زمينه ي محتوا، سرعت صفحات و جستجوي وب سايت تحليل كنيد.

Behavior Flow: اين گزينه مسير حركت كاربران از يك صفحه به صفحه ي بعدي را براي شما ترسيم مي كند. شما با كمك اين گزارش در گوگل آناليتيكس در مي يابيد كدام مطالب براي كاربران جذاب تر بوده و مورد توجه آنها قرار گرفته است و همچنين مي توانيد ريزش كاربران از هر صفحه را با يك نگاه به اين مسير متوجه شويد.

 

در آينده مقاله اي درخصوص طريقه ايجاد حساب گوگل آناليتيكس در اختيار شما كاربران گرامي قرار خواهيم داد.

  1. http://seobaz.famblog.ir/post/18
  2. http://seobaz.famblog.ir/post/16
  3. http://seobaz.famblog.ir/post/14
  4. http://seobaz.famblog.ir/post/12
  5. http://seobaz.famblog.ir/post/10
  6. http://tejarat-online.avablog.ir/post/25/%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86+%28Plugin%29+%DB%8C%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  7. http://tejarat-online.avablog.ir/post/23/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+SSL+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%87%D9%85+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F+++
  8. http://tejarat-online.avablog.ir/post/21/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B1%D9%81%D8%B9+%D8%B6%D8%B9%D9%81+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%87%D8%A7+++
  9. http://tejarat-online.avablog.ir/post/19/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84+%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%AA+%D9%88%D8%A8
  10. http://tejarat-online.avablog.ir/post/17/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C
  11. http://webinja55.avablog.ir/post/33/%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86+%28Plugin%29+%DB%8C%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F+++
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۷:۱۹ ] [ كامبيز ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

دوربين مدار بسته / نصب دوربين مداربسته / دوربين هايك ويژن / دوربين مداربسته تي وي تي / مقالات دوربين مداربسته
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب