يكي از عواملي كه در تصاوير ارائه شده توسط دوربين هاي مداربسته اهميت ويژه اي دارد توانايي و نحوه ارائه رنگ ها و كيفيت آنهاست. هرچه رنگ ها زنده تر و واقعي تر به نظر برسند نشان دهنده كيفيت بالاي دوربين شماست. در اين راستا توليدكنندگان دوربين هاي مداربسته دست به ابداع فناوري هايي براي تنظيم نور سفيد در تصاوير زده اند كه AWB يكي از آنهاست و در ادامه به معرفي آن مي پردازيم.

همانطور كه مي دانيم چشم انسان داراي قابليت هاي شگفت انگيزي است. براي مثال مي تواند در حضور منابع نوري مختلف به خوبي با محيط تطابق پيدا كرده و عمل تجزيه و تفكيك نور سفيد را انجام دهد كه نتيجه آن توليد رنگ هايي زنده و طبيعي است.

تا پيش از اين قابليتي در> دوربين هاي مداربسته وجود نداشت كه قادر به تجزيه مناسب نور سفيد و ارائه تصاوير با كيفيت رنگ بالا باشد و دوربين هاي مداربسته اغلب در تجزيه و تفكيك نور سفيد دچار مشكل مي شدند و حتي بعضا تصاويري با زمينه رنگي سبز، نارنجي و آبي ارائه مي دادند. به خصوص اگر تصوير تحت تاثير يك رنگ غالب بوده باشد و يا اينكه هيچگونه نور سفيدي با منبع طبيعي وجود نداشته باشد. بنابراين با الگو قرار دادن اين قابليت در چشم انسان قابليتي با نام AWB ابداع گرديد.

AWB در دوربين مدار بسته چيست؟

فناوري (AWB (Automatic White Balance براي ايجاد تعادل در رنگ سفيد در دوربين هاي مدار بسته است كه منجر به تفكيك پذيري صحيح نور سفيد و در نتيجه بوجود آمدن رنگ هاي واضح و با كيفيت در تصاوير مي گردد. با استفاده از اين فناوري دوربين مي تواند بالانس رنگ سفيد را در حضور منابع نوري مختلف به خوبي تنظيم نموده و تصاويري عاري از رنگ هاي غير طبيعي و ناموزون ارائه دهد.

شايد قابليت AWB با نام تعادل اتوماتيك رنگ سفيد نيز به گوشتان بخورد. لازم به ذكر است كه امروزه اين قابليت در اكثر دوربين هاي مداربسته وجود دارد و به وسيله آن دوربين مي تواند نور موجود در تصوير را پردازش نموده و بهترين تعادل رنگ سفيد را در تصاوير ايجاد كند.

ATW و تفاوت آن با AWB

تكنولوژي جديدتري با نام (ATW (Auto Tracking White Balance در دوربين هاي مدار بسته جايگزين AWB شده است. در اين قابليت براي دستيابي به تعادل رنگ سفيد در تصاوير از يك الگوريتم از پيش تعيين شده استفاده مي گردد. در اين حالت حتي در صورت عدم وجود منبع نور سفيد در محيط دوربين قادر به تنظيم و نمايش صحيح رنگ ها با استفاده از آن الگوريتم است. دوربين هايي با اين قابليت مي توانند حتي در شرايط نوري نامساعد طرحي يكنواخت و با كيفيت از رنگ ها در تصوير ارائه دهند.

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2123g0-is/16.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2743g0-izs/25.3

https://tiamcctv.com/product/ipc-b620-v/26.3

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr216-t4/28

https://tiamcctv.com/product/پكيج-اقتصادي-هايك-ويژن-متوسط-hikpach-eco-medium/29.7

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2083g0-i/55.3

https://tiamcctv.com/product-tag/هاي-لوك/1.5

https://tiamcctv.com/product-tag/دوربين-مداربسته-بولت-توربو-اچ-دي-برند-ت/3.5

https://tiamcctv.com/product/دستگاه-ضبط-تصاوير-تحت-شبكه-تي-وي-تي-td-3532h8-16p-a1/3.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd6924f-is/4

https://tiamcctv.com/product/thc-t120/4.5

https://tiamcctv.com/services/5https://tiamcctv.com/asus-warranty/5.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1653g0-i/5.5